20.10.11

GENIaalne äri

Menukas sugupuu-uurimise portaal geni.com pakub supersoodsat liitumisvõimalust teenusega Geni Pro:

Choose Membership:


  • Selle raha eest on võimalik saada täielik ligipääs oma tree matchidele ehk siis enda sisestatud persoonide sidemetele Suure Võrguga. Kui asi oleks piisavalt arenenud, annaks sel viisil tuvastada enda väga põhjaliku sugupuu, aga miks mitte ka leida põnevaid ühendusliine võõramaalaste ja tuntud isikutega. Ühesõnaga põnev värk!

    Asi on üles ehitatud kavalasti: pärast esmast registreerumist pakutase lahkelt võimalus oma sugupuu ülesehitamiseks, misjärel paraku ilmneb, et teiste sisestatud materjalile maksmata juurde ei pääse.

    Aga eriti huvitav (ja kergelt kõhestav) asjaolu ilmneb lähemal tutvumisel ülaltoodud hinnakirjaga. Nimelt nähtub, et lunastada saab ka eluaegse liikmelisuse - ja seda kõigest 299 $ eest! Kusjuures, tegu oleks suisa 90 protsendilise rahasäästuga. Võttes arvestusaluseks ühe kuu tasu, saaksime välja rehkendada, kui pikka eluiga geni.com meile prognoosib!

    Eluaegne summa vastaks siis 299/12,95 = 23,1 kuu maksetele. Samas, et soodustus on 90%, peaks selle raha eest tegelikkuses saama toodet tarbida 10 korda rohkem, seega 231 kuud ehk 19,25 aastat. See ongi siis eeldatav allesjäänud eluiga, mille geni.com mulle välja on rehkendanud. Nii et juubel õnnestuks veel ära pidada!

    Huvitav, kas sama protsent rakendub kõigile kasutajatele? Sellisel juhul osutuks tegelik soodustus tublisti suuremaks, eeldades, et keskeltläbi on agaral veebisurfajal elada jäänud märksa kauem - juhul muidugi, kui ilmalõppu või muud jama ei juhtu. Nii et elagu geni.com kui haruldane ettevõte, mis reklaamib end eksitava tagasihoidlikkusega!

10 kommentaari:

webxan ütles ...

Hea huumor topeltnaljaga. Esimene nali seisneb selles agendi kui selllise uskumises üldse. Teine aga arvutustes.

Ükski suurema koguse ostu summa ei koosne reeglina pisikeste koguste summast, kui pole vast just mõni ogar erikampaania. Näiteks mõnikord tõesti on juhtunud, et minu lemmikkohvi täitepakend maksab kaupluses kampaaniahinnata rohkem kui sellest suurem, aga kampaaniahinnale (või B.B. aja lähenemisele) allutatud toode. Enamasti on ikka suurem kogus tükk maad odavam kui pisike.

Kuid isegi kui ma võtaksin naiivselt kätte ja maksaksin kõnealuse kauba eest kolmekordse hinna, ei muutuks sellest mu arvutatud eluiga pikemaks.

Kui ma oleksin oma sugupuus ainus, kes seda sugupuud täidab, saaksin ma siit kätte täpselt samatäiusliku sugupuu, kui ise sisestan. Eks ma ole tegelikult ka oma suguvõsa Aadam.

propsis ütles ...

Mulle antakse igatahes ühtelugu meilitsi teada, et ilmnenud on uudsed "matchid". Aga kui pappi ei kärista, siis näha ei saa!

Ei saa salata, et suurem kogus on reeglina pisemast odavam. Ja vaevalt ka, et raha eest geni.com-ilt endale eluaastaid juurde annaks osta. :P Tundub, et webxan ei saanud mu pointile pihta: nägin kurioosumit eluaegse kasutusõiguse tasu soodustuse protsendi arvutamises tähtajalise tasu reeglite järgi.

webxan ütles ...

Ega jah, mina ei saa ju iial Propsise pointidele pihta. Vat ei teagi, kas asi on üldse minus, kuna ülejäänud inimeste pointide äratabamine mulle raskusi ei valmista.

Minu point oli pigem see, et ei maksa uskuda mingit portaali või sealt tulnud anonüümseid vihjeid. Kui nad tahavad raha saada, siis just sellise mulje nad peavadki jätma, et uued «mätšid» on ilmenud.

propsis ütles ...

Ok, võimalik ka, et mina ei saanud pihta, kuhu webxan oma eelmise kommiga sihtis, igatahes ei paistnud see eriti haakuvat minu teemaarendusega.

propsis ütles ...

Nagu näha, ei ole ma veel poole sõnagagi maininud, kas kavatsen sellele portaalile raha maksta (kuna loo point oli teatavasti muus). Aga ilmselt ma seda ei tee - raha napib ja veidi kahtlane, kas sealt mingit huvitavat infot ilmneks.

kass27 ütles ...

Tegelesin selle GENI portaaliga paari aasta eest usinasti. Tol ajal oli sinna logimine vaba ja vallatu. Sisestasin enda pere ja sugulaste andmeid. Siis hakkas tasapisi selguma, et minu andmeid on sisestanud ka teised nn kauged sugulased. Paraku vigaselt ning puudulikult. Tekkis topelt sugulus. Skeem läks totraks kätte. Pidasin maha pika vaidluse kohaliku moderaatoriga, sest kippusin valesid andmeid kustutama. Sain õiendada. Soovitati nn sugulastega ühendust võtta. Üritasin, kuid tulemusteta. Õnneks oli vähemalt minu vaarisade ja vaaremade teema kellegi poolt hästi uuritud ning korrektselt sisetatud. Suutsin mööda toda pikka skeemi päris kaugele välja "ujuda". Siis aga jäi kogu see GENIvärk mul soiku, sest skeem oli muutunud tohutu laiaks ning igasugu teated ummistasid minu hot-postkasti. Kas nüüd postkasti täitumise või just portaali rahaliseks muutumise tõttu pole mulle teateid enam tulnud, kuigi tegin suunamise gmali. Eestlane olla on uhke ja hää. Küllap keegi sugulastest seda portaali jälgib või teab-tunneb sugupuud ka tolleta. Küll ma need endale huvipakkuvad andmed ka muid kanaleid kaudu saan, kui selleks kõva raha välja käies :)))

kass27 ütles ...

Topelt ei kärise :P Blogile meeldis mu kommentaar nii väga, et heiskas selle lausa 2 korda :D

propsis ütles ...

Tänud kass27-le siseinfot jagamast! Topeltkommentaari võtsin siiski maha, loodetavasti autor ei pahanda. :)
Ise ma lähiajal genile raha maksta ei raatsi. Kui rikkaks saan, võtan asja uuesti kaalumisele. :)

webxan ütles ...

No vaata nüüd elu! Propsis teatas mulle MSN-is, et tal pole mõttessegi tulnud selle asja eest raha maksta. Muidugi, selline vastus tuligi anda, kuna see oli mulle eeldatavasti meelepärane. Kassile vastab ta aga, et võtab uuesti kaalumisele, kuna selline vastus just siia sobis!

Kuidas niisugust turncoat-efekti tuleks Propsise meelest vaadelda aususe ja siiruse aspektist, mida ta ühes teises sissekandes innukalt pushib?

Mis puutub suguvõsadesse, siis pole minul isiklikult sellega probleemi — minul kui oma suguvõsa Aadamal puuduvad sugulased. Võõras mure.

propsis ütles ...

Minu rikkakssaamise tõenäosus on kahjuks äärmiselt väike, kuna mul puudub ärisoon. Seega usun, et webxanile öeldut ma kahetsema ei pea. :) Iseenesest muidugi terav suse tema poolt, ja meeldetuletus, et 100% aususe säilitamine pole lihtne ülesanne.