8.11.08

Müstiline test

Esmalt vaadake seda lehte (esimese postituse ülemist osa) - mida pakkusite?

Kommentaar on allpool. ;)











Sattusin selle testikese otsa täiesti kogemata, igasuguse eelarvamuseta. Et mul on nüüd laiekraan-kuvar, siis paistis postitusest esmalt kätte vaid ülesande osa. Püüdsin siis midagi mõelda, ja paari sekundi pärast otsekui visati ette sõnapaar punane kirves. Kui seejärel alumist teksti ja kommentaare lugesin, siis selgus, et minu pakutu oligi olnud oodatavaks "puändiks", kusjuures alguses oli loo pealkiri sisaldanud ka reetlikku vihjet mõrvale. Kommentaatorid olid pakkunud põhiliselt kirvest ja haamrit. Päris huvitav!

10 kommentaari:

webxan ütles ...

Ülemisi osi on sel PARA-WÄRGIL kaks, vasak ja parem.
Paremal on tekst:
Anonüümne lugeja

Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]


Lehe pealkiri aga viitab laste müstikanurgale nimega PARA-WEB.

Mis ma seal muidu nägema pidin?

webxan ütles ...

Kui aga postitust ennast vaadata, siis on mulle selle Para-Mammu kummituslik kujutis vahva.

Muide, seda on keerukas vaadata, kuna kommentaari kirjutamise ajaks peab lehe sulgema ja vastupidi.

Tekstis oli miski värvus ja tööriist, mis viis selleni, et punane ja kirves tähendab mõrvarit.

Kuid see on juba postituse sisu.
Ei saa pointile pihta ning ootan lisaselgitusi.

webxan ütles ...

Ei eita. Olen enda asjaga jännis...

Kas see on point: "See on lihtsalt pisike test.
Niisiis mõtle üks värv ja tööriist mis esimesena pähe tuleb! Vastus on all."


Minu praegune lemmikvärv on türkiis ja tööriistaks klaviatuur :P

kass27 ütles ...

Mina pakun värviks hõbedane ja tööriistaks auto.

propsis ütles ...

Tänan kommenteerijaid! Loo puänt-selgitus on lisatud põhiteksti järele.

webxan ütles ...

No isegi kui ma ei oleks koheselt vaadanud vastust, seda siis teisel uurimisel, kui püüdsin ära tabada, mida ülesanne tegelikult soovis, siis vaevalt oleksin mina pakkunud punast. Punane oli lihtsalt minu lemmikvärv enne rohelist. Roheline lemmik oli mul aga keskkoolis.

Sellist nähtust (ühiskondlikku stereotüüpi võime me edukalt rakendada nt "Rooside Sõjas", kus just oodataksegi KÕIGE TÜÜPILISEMID vastuseid.

propsis ütles ...

Aga siiski, miks peaks just punane kirves siinpuhul kõige tüüpilisem vastus olema?

webxan ütles ...

Iseenesest lootsin/ootasin ma mingit psühhoanalüüsi. Umbes et tabelites on kirjas, et punane on veri ja verine, kirves aga see tööriist, millega see veri esile kutsutakse vms.

Ja sellepärast just kiuste vastasin oma lemmikud. Ei saa eitada, olen stereotüüpidele raskesti allutatav.

Värvuste seostamine inimese psüühikaga on mulle kunagi (ca 15 aasta eest) põhjustanud kurje elamusi. Nimelt oli siis mu vanemale pojale koolis teostatud mingi test. Tema oli kasutanud musta ja punast värvi selle testi (miski joonise) juures. Mingi suurtarga teooria kohaselt pidavat see näitama, et laps on mustas masenduses ning pideva stressi ohver, saab kodus pidevalt peksa ja teda koheldakse hullemini kui kirpe koera kasukas.

Igatahes veeti siis Konna arstide juurde, lukustati mitmeks päevaks uuringutesse ja mind juurde ei lastud. Mind kutsuti hoopis kooli ja hakati süüdistama lapse ahistamises. Iseenesest puudus vaid piinapink, muidu oli kõik neil selge.

Minu reaktsiooniks oli tookord, et võtke see laps ja toppige endale kuhu tahate, mina teda enda juurde tagasi ei tahagi. Kahtlustati muuhulgas ka seksuaalset kuritarvitamist. Üksnes lastekaitseinspektor suutis mind maha rahustada ning asja sinnamaani viia, et ma last ei hülgaks. Millegipärast ei ole see laps mind siiamaani hüljanud, kuigi on juba (mitte just õnnelikus) abielus ja puha...

Säh sulle siis punane ja must, säh sulle siis ühe suure psühholoogi kindlat veendumust. Loodetavasti on too juba surnud ega tooda analoogset "teadust"!

webxan ütles ...

Küsimusele MIKS JUST... ei oska ma vastata muud moodi kui spekulatsiooniga LIIGI MÄLUST, kuna punane ärritab inimest kõige enam (ka autode tagatuled pole asjata punased: punane mitte üknes ei ärrita, vaid levib pimeduses kõige kiiremini ja kaugemale) ning kirves oligi ilmselt inimese (kui liigi) üks esimesi tööriistu.

propsis ütles ...

Heldekene, milline jahmatavalt nõme lugu!

Minu teada tehakse sarnaseid joonistamisteste lastele ka tänapäeval, ehkki loodetavasti ei rakendata neid enam "otsustava asitõendina".

Eks midagi sellist, nagu webxan alumises postituses pakub, ilmselt ka tolle kirveloo taga peitub. Jääb üle vaid kiita tema ja kass27 mõtlemise originaalsust. :)

Ise ma, nagu mainitud, üldse ei mõelnud, see sõnapaar otsekui visati teadvuse ekraanile.